Нестор писал(а):
Лободенки не дремлют!
Цитата:
В Белоруссии наказали чиновника, ответившего на жалобу гражданина по-русски
ИА SakhaNews. В Белоруссии наказали чиновника, ответившего на жалобу гражданина на русском языке. 3 сентября суд Фрунзенского района Минска вынес приговор, согласно которому директор минского ЖЭС-48 подвергнут за это штрафу в 500 тысяч (белорусских) рублей.
Об этом рассказал блогер Глеб Лободенко, который обратился с жалобой на действия директора ЖЭСа в Генпрокуратуру Белоруссии и был признан судом потерпевшим.
История началась с жалобы его соседа в ЖЭС на то, что Лободенко якобы незаконно делает в своей квартире перепланировку. По словам Лободенко, минский ЖЭС-48 вынес ему предупреждение. Но сотрудники ЖЭСа не приходили к Лободенко с проверкой, чтобы удостовериться в факте перепланировки в его квартире.
"Меня это возмутило, и я написал им протест. Написал я по-белорусски и попросил, чтобы в соответствии с законом об обращениях граждан мне дали ответ на языке обращения, то есть по-белорусски. В ответе, который я получил и который был написан по-русски, в конце было написано, что согласно Конституции у нас два государственных языка. Таким образом, они нарушили закон о порядке обращения граждан", - полагает Глеб Лободенко.
Он подал жалобу в Генпрокуратуру Белоруссии, которую переслали в прокуратуру Фрунзенского района Минска, а оттуда - в суд, который приговорил директора ЖЭСа к штрафу, сообщает ИА REGNUM.
http://www.1sn.ru/show.php?id=85714Украйна 2009
Цитата:
Зразок скарги в Управління захисту з прав споживачів.
Олександр Аронець
Олександр Аронець 3 сен 2009 в 12:33
«4» серпня 2009 року Головне управління з питань захисту
прав споживачів
Київської міської державної адміністрації
04070, м. Київ, вул. Сагайдачного, 29а
Прізвище Імя По-батькові
адреса + телефон
Щодо неповаги до клієнтів та
порушення законодавства
і прав споживачів
у ресторані «Муракамі»
Змушений звернутись до Вас у зв’язку із неповагою до клієнта та грубим порушенням чинного законодавства та прав споживачів у ресторані «Муракамі», яке належить Товариству з обмеженою відповідальністю «Ханамі», та знаходиться за адресою: м. Київ, Набережне шосе, пасажирський причал № 2.
У кафе-барі заведено порядок, за яким, обслуговуючий персонал зустрічає відвідувачів російською мовою. Більш того, навіть незважаючи на те, що відвідувач звертається українською мовою, персонал продовжує спілкуватись російською мовою, що є виявом неповаги до клієнтів, та є мовною дискримінацією. Крім того, меню у ресторану виконані російською мовою, що є порушенням закону.
Нажаль, такий порядок заведений та підтримується адміністрацією цього закладу. Так, 26 червня цього року відвідуючи із своєю сім’єю ресторан, я звернув увагу на порушення законодавства та залишив свою заяву у Книзі відгуків і пропозицій.
Станом на день подання цієї заяви, адміністрація ТОВ «Ханамі», якому належить кафе-бар «Муракамі», не надала мені відповіді на мою скаргу залишену у Книзі відгуків і пропозицій.
Таке відношення є порушенням закону та прав споживачів.
У кафе-барі «Муракамі» використовується російська мова як «офіційна мова заклада»: персонал при зустрічі з клієнтом вітається російською мовою, що змушує клієнта згідно з правилами етикету у відповідь перейти на цю мову спілкування, Зокрема, офіціанти та обслуговуючий персонал (який вдома спілкується українською) змушений на роботі використовувати російську мову. Аналогічно і україномовні відвідувачі із ввічливості змушені переходити на російську мову спілкування, оскільки так до них звертається персонал кафе-бару.
Така практика негативно впливає на розвиток української мови та звужує її використання в публічній сфері.
В той же час це суперечить Конституції і законам України та порушує права громадян.
Так, згідно із ст. 10 Конституції України, державною мовою в Україні є українська мова.
Офіційне тлумачення цієї норми дано у рішенні Конституційного Суду України від 14 грудня 1999 року N 1-6/99 (справа про застосування української мови) яким визначено, що українська мова як державна є обов'язковим засобом спілкування на всій території України при здійсненні повноважень органами державної влади та органами місцевого самоврядування (мова актів, роботи, діловодства, документації тощо), а також в інших публічних сферах суспільного життя, які визначаються законом.
Стаття 17 Закону «Про мови в Українській РСР” визначає українську мову обов’язковою для вживання в усіх сферах обслуговування громадян.
Відповідно до ст. 8 вищезазначеного Закону мовна дискримінація в Україні неприпустима.
Таким чином, згідно з вимогами законодавства, персонал зобов’язаний звертатись до клієнтів українською мовою, і лише у разі, якщо клієнт повідомить, що прийнятною для нього є інша мова, працівник закладу має право перейти на іншу мову обслуговування.
Оскільки неповага до клієнта та грубе порушення законодавства щодо прав споживачів здійснюється з відома та за участі адміністрації ресторану «Муракамі», звертаюся до Головного управління захисту прав споживачів, та
ПРОШУ:
1. Припинити порушення законодавства, прав споживачів та мовну дискримінацію у ресторані «Муракамі» (м. Київ, Набережне шосе, пасажирський причал № 2), що належить Товариству з обмеженою відповідальністю «Ханамі».
2. Звернутись до відповідних державних органів з вимогою про позбавлення Товариства з обмеженою відповідальністю «Ханамі», якому належить ресторан «Муракамі» (м. Київ, Набережне шосе, пасажирський причал № 2) відповідних ліцензій та дозволів у зв’язку із порушенням законодавства та прав споживачів.
3. Застосувати до винних осіб з числа керівництва Товариства з обмеженою відповідальністю «Ханамі», якому належить ресторан «Муракамі», санкції за порушення вищевказаних норм законодавства.
4. Взяти на контроль усунення вищевказаних порушень законодавства з боку адміністрації Товариства з обмеженою відповідальністю «Ханамі», якому належить ресторан «Муракамі».
З повагою,
Найди 10 отличий