Автор |
|
doas2
|
#201
29.10.14, 12:26
|
|
Регистрация: 23.08.2014 Сообщения: 13710 Откуда: Нижний Новгород Благодарил (а):
17 раз.
Поблагодарили:
74 раз.
|
Художник писал(а): doas2 писал(а): Следует ли теперь ждать новых американских заказов на Южмаше? Если Антарес летать не будет, то нет. Да и заказ то там - слезы. Южмашу выжить он не поможет в любом случае. Ну сварили они баки первой ступени, вот и весь заказ. Т.е. слова гетмана о "великой космической державе" так и останутся только лишь словами?
|
|
|
|
Damper
|
#202
29.10.14, 12:26
|
|
|
Узбагойся, Поткинд, обосрался - тихонько отползай. Таурус-2 переименовали в Антарес три года назад, но специалист по "оксиду вакуума" этого не знал. Причиной катастрофы будут названы: разгерметизация топливопровода, отвалился датчик давления, нарушение целостности "бочки", всё равно, что, но это будет ответственность укропов, 108%. Ждём выводов комиссии.
|
|
|
|
Художник
|
#203
29.10.14, 12:28
|
|
Регистрация: 21.08.2014 Сообщения: 13925 Благодарил (а):
314 раз.
Поблагодарили:
315 раз.
|
Ну да, одни крепления сняли, другие поставили. вот и вся доработка. И испытали на работу с американским керосином.
_________________ Технические достижения в России как у Полкана из "Летучего корабля": "Построишь?" — "Куплю!"
|
|
|
|
Художник
|
#204
29.10.14, 12:29
|
|
Регистрация: 21.08.2014 Сообщения: 13925 Благодарил (а):
314 раз.
Поблагодарили:
315 раз.
|
Damper писал(а): Узбагойся, Поткинд, обосрался - тихонько отползай. Таурус-2 переименовали в Антарес три года назад, но специалист по "оксиду вакуума" этого не знал. Причиной катастрофы будут названы: разгерметизация топливопровода, отвалился датчик давления, нарушение целостности "бочки", всё равно, что, но это будет ответственность укропов, 108%. Ждём выводов комиссии. Так ты ждешь выводов комиссии или тебе как Псаке уже заранее известно что " хохлы русские неуиноваты"? ;) У тебя в одном посте взаимоисключающие тезисы ) Не знаю что там твой специалист по оксиду вакуума не знал, но первая ступень Антареса совершенно новая. На таурусе российские двигатели не применялись и вообще он твердотопливныный. Так своему специалисту и передай )
_________________ Технические достижения в России как у Полкана из "Летучего корабля": "Построишь?" — "Куплю!"
Последний раз редактировалось Художник 29.10.14, 12:34, всего редактировалось 2 раз(а).
|
|
|
|
kv64
|
#206
29.10.14, 12:30
|
|
Регистрация: 23.08.2014 Сообщения: 500 Благодарил (а):
3 раз.
Поблагодарили:
25 раз.
|
Художник писал(а): Ну да, одни крепления сняли, другие поставили. вот и вся доработка. И испытали на работу с американским керосином. Оснастка - єто не только крепления. А еще 20 лет промариновали на складах в антисанитарніх условиях...
|
|
|
|
Анфиса
|
#207
29.10.14, 12:33
|
|
|
А чукчя так и не появился...Как думаете,может его кондрашка...того? Тревожно..
|
|
|
|
OlegTS
|
#208
29.10.14, 12:33
|
|
Ветеран |
|
Регистрация: 16.08.2014 Сообщения: 19009 Благодарил (а):
6 раз.
Поблагодарили:
604 раз.
|
doas2 писал(а): Следует ли теперь ждать новых американских заказов на Южмаше? Тебе же сказали. Собачьи ошейники закажут обязательно.
_________________ Богобоязненный православный христианин Иудушка Головлёв, является самым отвратительным персонажем во всей русской классике.
|
|
|
|
BigFoot
|
#209
29.10.14, 12:40
|
|
Регистрация: 24.08.2014 Сообщения: 174 Благодарил (а):
0 раз.
Поблагодарили:
0 раз.
|
Художник писал(а): Енто которая с очередным "самым лучшим в мире российским двигателем" ;) Вообще-то двигатель хохлятский с Южмаша. Точнее, они взяли наш лвигатель Самарского производства и "доработали". Как? Результат на лицо ЗЫ. Вижу, народ уже отписался по теме. ЗЗЫ. Судя по кадрам падения, движок не вышел на номинальную мощность (ИМХО). Возможна проблема в ТНА подачи топлива.
_________________ Не пугайтесь моей аватарки, просто это мое третье Я...
Последний раз редактировалось BigFoot 29.10.14, 12:43, всего редактировалось 1 раз.
|
|
|
|
Spy
|
#210
29.10.14, 12:42
|
|
|
Художник писал(а): Spy писал(а): Хватит помогать пиндосне, нужно закрывать эту программу МКС и развивать её совместно с Индией и Китаем. Для этого надо иметь космонавтику, а не заниматься распродажей советского наследия. Для этого нужно размазать по стенке 5ю колонну всяких жидоподпиндоссников.
|
|
|
|
Ленивый
|
#211
29.10.14, 12:42
|
|
Регистрация: 29.10.2014 Сообщения: 3 Благодарил (а):
0 раз.
Поблагодарили:
0 раз.
|
Художник писал(а): Чупакабра писал(а): Художник писал(а): Да наверно кто-то поверил в байки "о самых лучших в мире двигателях" (которые взрываются направо и налево.) Теперь видимо, придут к выводу, что дешевые российские двигатели обходятся слишком дорого, причем не только в политическом, но и в самом прямом, экономическом смысле. И создадуть свой, сделанный в малазии по украинским разработкам У них и сделанные в США по американским разработкам неплохо выходят. Не взрываются по крайней мере. Правда что ли?! http://www.youtube.com/watch?v=EgGVkw9zjI8
|
|
|
|
Stellar
|
#212
29.10.14, 12:43
|
|
Прохожий |
|
Регистрация: 16.08.2014 Сообщения: 358 Благодарил (а):
1 раз.
Поблагодарили:
12 раз.
|
BigFoot писал(а): Художник писал(а): Енто которая с очередным "самым лучшим в мире российским двигателем" ;) Вообще-то двигатель хохлятский с Южмаша. Точнее, они взяли наш лвигатель Самарского производства и "доработали". Как? Результат на лицо поздравляем вас - вы сотый клиент, который ткнул х уйвротдожнека рылом в его же жижу.
_________________ Россия долго запрягает, но не дай Бог коль запряжёт..
|
|
|
|
BigFoot
|
#213
29.10.14, 12:44
|
|
Регистрация: 24.08.2014 Сообщения: 174 Благодарил (а):
0 раз.
Поблагодарили:
0 раз.
|
Stellar писал(а): поздравляем вас - вы сотый клиент, который ткнул х уйвротдожнека рылом в его же жижу. Не стоит благодарности
_________________ Не пугайтесь моей аватарки, просто это мое третье Я...
|
|
|
|
Spy
|
#214
29.10.14, 12:45
|
|
|
Художник писал(а): Чупакабра писал(а): Художник писал(а): Да наверно кто-то поверил в байки "о самых лучших в мире двигателях" (которые взрываются направо и налево.) Теперь видимо, придут к выводу, что дешевые российские двигатели обходятся слишком дорого, причем не только в политическом, но и в самом прямом, экономическом смысле. И создадуть свой, сделанный в малазии по украинским разработкам У них и сделанные в США по американским разработкам неплохо выходят. Не взрываются по крайней мере. Угу.
|
|
|
|
BigFoot
|
#215
29.10.14, 12:47
|
|
Регистрация: 24.08.2014 Сообщения: 174 Благодарил (а):
0 раз.
Поблагодарили:
0 раз.
|
Spy писал(а): Художник писал(а): Чупакабра писал(а): Художник писал(а): Да наверно кто-то поверил в байки "о самых лучших в мире двигателях" (которые взрываются направо и налево.) Теперь видимо, придут к выводу, что дешевые российские двигатели обходятся слишком дорого, причем не только в политическом, но и в самом прямом, экономическом смысле. И создадуть свой, сделанный в малазии по украинским разработкам У них и сделанные в США по американским разработкам неплохо выходят. Не взрываются по крайней мере. Угу. Кстати, катастрофы шаттлов были практически запланированы их конструкцией. 14 человек были принесены в жертву ради прогресса и бабок.
_________________ Не пугайтесь моей аватарки, просто это мое третье Я...
|
|
|
|
Художник
|
#216
29.10.14, 12:51
|
|
Регистрация: 21.08.2014 Сообщения: 13925 Благодарил (а):
314 раз.
Поблагодарили:
315 раз.
|
А там и не двигатель взорвался. Погугли на досуге, как дело было, а то так дураком и помрешь )
_________________ Технические достижения в России как у Полкана из "Летучего корабля": "Построишь?" — "Куплю!"
|
|
|
|
Spy
|
#217
29.10.14, 12:54
|
|
|
Художник писал(а): А там и не двигатель взорвался. Погугли на досуге, как дело было, а то так дураком и помрешь ) Ты обтекай, хуёжник, обтекай. Не разменивайся по-мелочам.
|
|
|
|
Жигули
|
#218
29.10.14, 12:56
|
|
Ветеран |
|
Регистрация: 16.08.2014 Сообщения: 29343 Откуда: Тольятти Благодарил (а):
0 раз.
Поблагодарили:
384 раз.
|
Ха, хотите прикол? Двигатели AJ-26 уже 3 раза взрывались на испытательном стенде. Последний раз AJ-26 взорвался 22 мая 2014 года!!!Вот статья с сайта НАСА на английском языке: http://www.nasaspaceflight.com/2014/05/antares-aj-26-engine-fails-stennis-testing/
Antares AJ-26 engine fails during Stennis testing May 22, 2014 by Chris Bergin One of the AJ-26 engines set to launch with a future Antares rocket has failed during testing at the Stennis Space Center on Thursday. Sources claim the engine “exploded” on a Stand located in the E Complex at the famous rocket facility. The failure is currently under evaluation, although it may delay the next Antares launch that is tasked with lofting the the ORB-2 Cygnus to the International Space Station (ISS). AJ-26 Failure: The Antares launch vehicle has enjoyed a highly successful early life, launching three times without incident, with her debut during the A-ONE test flight in April, 2013. The rocket safely lofted two Cygnus spacecraft into orbit for their missions to the International Space Station (ISS), the first as a COTS demo flight – known as ORB-D, soon followed by the ORB-1 mission that was the first under their Commercial Resupply Services (CRS) contract with NASA. The Antares launch vehicle’s main engine is the Aerojet produced AJ-26 – a rebuilt version of Soviet NK-33, originally intended for the massive N-1 launch vehicle. The tanking for the Antares was contracted to the Yuzhnoye Design Bureau from the Ukraine. Yuzhnoye has extensive knowledge in producing kerosene rocket bodies as the producer of the Zenit launch vehicle. Orbital originally conceived of a core with a single NK-33 derived engine combined with strap-on solid boosters. However a second engine was ultimately added to the core and the boosters were removed from the final design. The Antares’ AJ26-62 main engines running with a LOX/RP comination, producing 3,265kN of thrust at Sea Level.
See Also Orbital Forum Section L2 Antares/Cygnus Special Click here to Join L2
Aerojet originally purchased approximately 40 NK-33 engines in the mid-1990s and, under contract with Orbital, the company has modified the engines specifically for its Antares rocket. Throughout the years, more than 200 NK-33 engines were built and 575 engine tests conducted, totaling more than 100,000 seconds of test time. Aerojet has been developing design modifications to the NK-33 since that time to ensure that the AJ-26 was suitable for commercial launchers. Engine testing ahead of flight is conducted at the Stennis Space Center, specifically on the E-1 Test Stand. NASA – and its commercial partners – has tested AJ-26 engines at Stennis since November 2010. “Each test of an AJ-26 engine is exciting and affirming because it is in direct support of NASA’s commercial space flight efforts, as well as a continuation of a very successful Stennis partnership with Orbital and Aerojet Rocketdyne,” Stennis Director Rick Gilbrech recently noted after the E-15 AJ-26 test in January of this year. It is not yet known which AJ-26 was being tested at Stennis on Thursday. However, L2 sources note the engine failed mid way through it firing, some claiming it actually exploded, during the test that occurred sometime around 7pm UTC. The condition of the Test Stand following the failure is currently unknown. However, no one at the test site was injured. “During hot-fire testing earlier today at NASA’s Stennis Space Center, Aerojet Rocketdyne’s AJ26 engine experienced a test anomaly. There were no injuries,” noted Aerojet Rocketdyne spokesperson Jessica Pieczonka to NASASpaceflight.com “The company is leading an investigation to determine the cause.”
A previous failure of an AJ-26 occurred in June, 2011 – when the fourth Antares engine caught fire on the E-1 Test Stand. The fire was caused by a kerosene fuel leak in an engine manifold, with the root cause was subsequently determined to be stress corrosion cracking of the 40-year old metal. The engine had to be replaced with another unit from downstream in the manifest. The replacement engine was successfully hot-fire tested on September 28, 2011 after improved inspection protocols had been implemented. It will likely take some days for the failure to be investigated, prior to any decision on a potential impact to the next Antares launch. Both engines on the fourth Antares – that will be tasked with lofting the ORB-2 Cygnus to the ISS – successfully passed through their test requirements at Stennis. The ORB-2 mission is currently manifested for launch on June 10, at 06:07 GMT, from Pad 0B at the Mid-Atlantic Regional Spaceport located at the Wallops Flight Facility in Virginia.
|
|
|
|
BigFoot
|
#219
29.10.14, 13:00
|
|
Регистрация: 24.08.2014 Сообщения: 174 Благодарил (а):
0 раз.
Поблагодарили:
0 раз.
|
Художник писал(а): А там и не двигатель взорвался. Погугли на досуге, как дело было, а то так дураком и помрешь ) На фотке изображена гибель Коламбии. В этом случае обломки льда, падавшие с криогенного бака пробили корпус тведотопливного ускорителя. В результате появилась боковая струя пламени, которая прожгла этот самый криогенный бак (кислород+водород). Если ТТУ не является двигателем, а криогенный бак не является частью двигательной установки... ну, такое только может заявить полный дегенерат типа хуйдожника.
_________________ Не пугайтесь моей аватарки, просто это мое третье Я...
|
|
|
|
Спутник
|
#220
29.10.14, 13:01
|
|
Ветеран |
|
Регистрация: 21.08.2014 Сообщения: 77485 Откуда: Ингерманландия Благодарил (а):
6564 раз.
Поблагодарили:
1124 раз.
|
Жигули писал(а): Ха, хотите прикол? Двигатели AJ-26 уже 3 раза взрывались на испытательном стенде. Последний раз AJ-26 взорвался 22 мая 2014 года!!!Вот статья с сайта НАСА на английском языке: http://www.nasaspaceflight.com/2014/05/antares-aj-26-engine-fails-stennis-testing/
Antares AJ-26 engine fails during Stennis testing May 22, 2014 by Chris Bergin One of the AJ-26 engines set to launch with a future Antares rocket has failed during testing at the Stennis Space Center on Thursday. Sources claim the engine “exploded” on a Stand located in the E Complex at the famous rocket facility. The failure is currently under evaluation, although it may delay the next Antares launch that is tasked with lofting the the ORB-2 Cygnus to the International Space Station (ISS). AJ-26 Failure: The Antares launch vehicle has enjoyed a highly successful early life, launching three times without incident, with her debut during the A-ONE test flight in April, 2013. The rocket safely lofted two Cygnus spacecraft into orbit for their missions to the International Space Station (ISS), the first as a COTS demo flight – known as ORB-D, soon followed by the ORB-1 mission that was the first under their Commercial Resupply Services (CRS) contract with NASA. The Antares launch vehicle’s main engine is the Aerojet produced AJ-26 – a rebuilt version of Soviet NK-33, originally intended for the massive N-1 launch vehicle. The tanking for the Antares was contracted to the Yuzhnoye Design Bureau from the Ukraine. Yuzhnoye has extensive knowledge in producing kerosene rocket bodies as the producer of the Zenit launch vehicle. Orbital originally conceived of a core with a single NK-33 derived engine combined with strap-on solid boosters. However a second engine was ultimately added to the core and the boosters were removed from the final design. The Antares’ AJ26-62 main engines running with a LOX/RP comination, producing 3,265kN of thrust at Sea Level.
See Also Orbital Forum Section L2 Antares/Cygnus Special Click here to Join L2
Aerojet originally purchased approximately 40 NK-33 engines in the mid-1990s and, under contract with Orbital, the company has modified the engines specifically for its Antares rocket. Throughout the years, more than 200 NK-33 engines were built and 575 engine tests conducted, totaling more than 100,000 seconds of test time. Aerojet has been developing design modifications to the NK-33 since that time to ensure that the AJ-26 was suitable for commercial launchers. Engine testing ahead of flight is conducted at the Stennis Space Center, specifically on the E-1 Test Stand. NASA – and its commercial partners – has tested AJ-26 engines at Stennis since November 2010. “Each test of an AJ-26 engine is exciting and affirming because it is in direct support of NASA’s commercial space flight efforts, as well as a continuation of a very successful Stennis partnership with Orbital and Aerojet Rocketdyne,” Stennis Director Rick Gilbrech recently noted after the E-15 AJ-26 test in January of this year. It is not yet known which AJ-26 was being tested at Stennis on Thursday. However, L2 sources note the engine failed mid way through it firing, some claiming it actually exploded, during the test that occurred sometime around 7pm UTC. The condition of the Test Stand following the failure is currently unknown. However, no one at the test site was injured. “During hot-fire testing earlier today at NASA’s Stennis Space Center, Aerojet Rocketdyne’s AJ26 engine experienced a test anomaly. There were no injuries,” noted Aerojet Rocketdyne spokesperson Jessica Pieczonka to NASASpaceflight.com “The company is leading an investigation to determine the cause.”
A previous failure of an AJ-26 occurred in June, 2011 – when the fourth Antares engine caught fire on the E-1 Test Stand. The fire was caused by a kerosene fuel leak in an engine manifold, with the root cause was subsequently determined to be stress corrosion cracking of the 40-year old metal. The engine had to be replaced with another unit from downstream in the manifest. The replacement engine was successfully hot-fire tested on September 28, 2011 after improved inspection protocols had been implemented. It will likely take some days for the failure to be investigated, prior to any decision on a potential impact to the next Antares launch. Both engines on the fourth Antares – that will be tasked with lofting the ORB-2 Cygnus to the ISS – successfully passed through their test requirements at Stennis. The ORB-2 mission is currently manifested for launch on June 10, at 06:07 GMT, from Pad 0B at the Mid-Atlantic Regional Spaceport located at the Wallops Flight Facility in Virginia.
Удар по яйцам Оксиду Вакума
_________________ Список Игнора Сергеевна -Караганда -Маик -mas-Крамольник-sa78-из Москвы-vs773-Кот_Инвойс,-Кука-Bertals-Индифферент
-
|
|
|
|
|
|