sturm писал(а):
буквально вчера один барыга литовец визжал что все авиакатастрофы в России искусственно сводятся к человеческому фактору.............и вот.............
Тю! Смотрим МЕТАР на момент посадки. Температура равна температуре точки росы = гарантированное
обледенение полосы.
UMKK 032030Z 18007MPS 150V210 1400 1300S R24/P2000N SHSNRA SCT004 BKN014CB 00/00 Q0992 R24/59//37 NOSIG RMK QBB120 OBST OBSC QFE743/0991
Расшифровка:
Location: UMKK
KALININGRAD - KHRABROVO - RUSSIA
Latitude: 54°53'24"N - Longitude: 020°35'42"E.
Magnetic declination: 6.04°E
Sunrise: 07:01 UTC
Sunset: 14:23 UTC
Report emitted the day: 03, time 21:00 UTC
Wednesday 4 January 2017 04:00 local time.
Wind: True direction = 180 degrees, speed: 7 m/s (14 knots) (25 Km/h).
Runway 06, length 8202 feet, altitude 43 feet: Cross Wind 6 MPS Right - Centerline Wind 3 MPS rear.
Runway 24, length 8202 feet, altitude 31 feet: Cross Wind 6 MPS Left - Centerline Wind 3 MPS front.
Minimum horizontal visibility: 1700 m.
Maximum horizontal visibility: 200 m direction North East.
Runway 24, touchdown zone visual range is 0600 meters (1969 feet).
Weather: Strong Showers of Snow Rain .
Clouds: Broken sky (5-7 oktas), at 300 feet above aerodrome level (91 meters).
Clouds: Broken sky (5-7 oktas), at 1400 feet above aerodrome level (427 meters), cumulonimbus.
Temperature:
0 degrees Celsius (32 Fahrenheit).
Dewpoint: 0 degrees Celsius (32 Fahrenheit). Relative humidity 100 %. Wind Chill: -6 degrees Celsius (21 Fahrenheit).
QNH (Sea-level pressure): 991 hPa (29.26 inches).
Runway state:
Runway 24 (or 24 Left): wet snow, contamination 51% to 100%, depth of deposit not reported,
friction coefficient 0.32.
No significant changes expected in the near future.
Коэффициент сцепления - 0.32. При 0.3 - закрывают аэропорт. А вот когда замер делали? Упасть он ниже 0.3
может за 10 минут.
"В НПП ГА – 85 при значении нормативного коэффициента сцепления ниже 0,3 посадки на ВПП самолётов с
турбореактивными двигателями запрещаются, современные ФАП ПВП
дают право КВС принять окончательное
решение о посадке..."
Накера лез, если КСЦ на пределе?